Onze inzet
Financieel in Balans, financiën op orde houden
In 2023 gaan we:
- naast de jaarrekening en de begroting, weer vier Bestuursrapportages maken (twee uitgebreide versies en 2 actualisaties daarop).
- de rechtmatigheidsverantwoording verder uitwerken en inbedden in de organisatie. Hiermee versterken we ook de interne beheersing.
- het subsidiebureau versterken door onze beschikbare subsidies toegankelijker te maken voor alle inwoners, instellingen en bedrijven en zetten we in op het binnen halen van subsidies.
Doorontwikkeling organisatie, de juiste mens op de juiste plek
In 2023 gaan we:
- het organisatie-ontwikkeltraject gericht op betere sturing voortzetten met veel aandacht voor de ontwikkeling van teamleiders en medewerkers ten aanzien van hun zelfbewustzijn en talenten;
- ons arbeidsvoorwaardenbeleid moderniseren voor een betere aansluiting met de arbeidsmarkt;
- de duurzame inzetbaarheid van onze medewerkers verbeteren door het scheppen van een werkklimaat en werkomgeving waarin veiligheid, ontwikkeling, gezondheid, vertrouwen en autonomie centraal staan. Hiervoor gaan we het integriteits- en vitaliteitsbeleid verder aanscherpen;
- het cursus- en trainingsaanbod verder uitbreiden en ook digitaal aanbieden.
Beter omgaan met gegevens en informatie
In 2023 gaan we:
- een verbetering doorvoeren in webformulieren voor onze inwoners en bedrijven;
- een persoonlijke internet pagina c.q. een klantportaal mogelijk maken;
- inzetten op koppelingen met backoffice pakketten voor betere uitwisseling van informatie en eenmalig vastleggen van gegevens maar meervoudig kunnen gebruiken.
Tevens faseren we het zaaksysteem dat gebruikt wordt in het sociaal domein uit en integreren we dit in het gemeente brede zaaksysteem. Via de website en webformulieren wordt het zo eenvoudiger en eenduidiger voor onze inwoners om aanvragen te doen en afhandeling te volgen. Daarnaast neemt de complexiteit van de beheerlast voor technisch en functioneel beheer af. Daarmee verminderen we de kans op kwetsbaarheden zoals datalekken of foutieve opslag van informatie.
Herinrichting stadhuis
In 2023 gaan we:
- het facilitair bedrijf professionaliseren;
- een visie op dienstverlening maken;
- de raad stapsgewijs meenemen in de uitvoeringsplannen voor de huisvesting van de organisatie.